Project

Φύλο και Τέχνη
"Το προφίλ της γυναίκας μέσα από την εικαστική απόδοση της τον 19ο αιώνα"
Παρουσίαση
Βιώνοντας στην καθημερινότητα μας τους άνισους ρόλους μεταξύ ανδρών και γυναικών είναι σαφές, ότι αν και διανύουμε την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, ο ρόλος της γυναίκας βρίσκεται υπό διαρκή διαπραγμάτευση, αφετηρία της οποίας, αποτέλεσε ο 19ος αιώνας.
Ως προϊόν της νεωτερικότητας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επαναστατικός. Ο αστικός 19ος, αιώνας της επιστήμης και της προόδου αποτέλεσε και εποχή των πρώτων φεμινιστικών διεκδικήσεων, που στόχευσαν στην προώθηση του κοινωνικού ρόλου των γυναικών.
Παράλληλες με τις κοινωνικές υπήρξαν και οι πνευματικές εξελίξεις. Η τέχνη της νεότερης Ευρώπης αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και αναδεικνύεται σε ιδιαίτερο προϊόν του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Κατά τον 19ο αιώνα η κοινωνία ζητά από την τέχνη να την εφοδιάσει με πνευματικά αποθέματα, ως αντιστάθμισμα, σε έναν κατά κύριο λόγο υλιστικό πολιτισμό.
Πρόκειται για την εποχή που καλλιτέχνες-εκπρόσωποι διαφορετικών κινημάτων- επανεξετάζουν τόσο τον τρόπο απεικόνισης της γυναικείας φιγούρας, όσο και το ρόλο της γυναίκας στα έργα τέχνης. Προϊόν της νέας αυτής εικαστικής οπτικής θεωρούνται και τα προς μελέτη έργα, όπου η απόδοση της γυναικείας φιγούρας ως ιδιαίτερο σύμβολο μιας πραγματικότητας, αποτέλεσε αφορμή για την έρευνα μας.

Το κείμενο  εδώ
________________________________________________________
Σύνθεση του έργου τέχνης

Μέσα από την εκπόνηση ενός σχεδίου μαθήματος προσεγγίζεται η Ιστορία της Τέχνης και γίνεται αισθητική και κριτική ανάλυση του ζωγραφικού έργου. Γίνεται αναφορά στο έργο «Οι δεσποινίδες των τιμών (Las Meninas)» του Ντιέγο Βελάσκεθ. Με την περιγραφή, την ερμηνεία, τη σύγκριση, τους συσχετισμούς και την έρευνα στοχεύσαμε τόσο στην εξοικείωση των μαθητών με εικαστικές έννοιες όσο και στην κατανόηση τους.
Οι εργασίες υλοποιήθηκαν από μαθητές  της Β΄ τάξης Γυμνασίου των σχολείων της Αίγινας. Διερευνήθηκαν  μορφικά στοιχεία όπως η σύνθεση και ο χώρος, τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά καθώς και θέματα Ιστορίας της Τέχνης. Μέσα από τη συζήτηση άμεσα και συμμετοχικά οι μαθητές συγκέντρωσαν απαντήσεις για το εξεταζόμενο θέμα τις οποίες κατέγραψαν σε φύλλο εργασίας.
Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες, σχεδιαστικοί  και ψηφιακοί πειραματισμοί στο σχολείο και στο σπίτι. Διάρκεια δυο διδακτικές ώρες.

Το κείμενο εδώ
________________________________________________________
Trash Art
Παρουσίαση 
Η Trash art - η τέχνη με αντικείμενα που επαναχρησιμοποιούμε, προτείνει εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης της Τέχνης και της οικολογίας. Με συγκεκριμένες μεθόδους και στόχους επιχειρήσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα τόσο θεωρητικά όσο και βιωματικά μέσα από την εικαστική πράξη.
Η θεωρητική προσέγγιση επικεντρώθηκε στην αναφορά και κατανόηση διαφορετικών εκφράσεων τέχνης(Trash art,Earth art,Ecology art,Land art)μέσω του καλλιτεχνικού αποτελέσματος, όταν αυτό προκύπτει με υλικά φιλικά ή λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον.
Το κείμενο  εδώ
____________________________________________________
Σχολικός χώρος και σχολική ζωή
Ο σχολικός χώρος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των μαθητών αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πρακτικής. Αποτελεί χώρο μάθησης και κοινωνικοποίησης στον οποίο οι μαθητές περνούν πολλές ώρες καθημερινά και εντός του εξελίσσονται. Κατά συνέπεια η αποτίμηση και οι προτάσεις τους αποτελούν αξιόπιστο δείκτη ενδεχόμενων βελτιώσεων.
Επιχειρήσαμε με την παρατήρηση και καταγραφή δεδομένων να προσεγγίσουμετο σχολικό χώρο  μέσα από ποικίλες ενδοσχολικές δράσεις προκειμένου η διερεύνηση του υπό εξέταση θέματος να ενισχύσει τη συνεργατικότητα, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και τη βιωματική μάθηση.
Θέσαμε ερωτήματα σχετικά με τα χαρακτηριστικά του σχολείου μας ως προς την χρήση, την λειτουργικότητα και την αισθητική των χώρων του, καθώς και τον προβληματισμό σχετικά με το εάν η συνεργατικότητα, η δημιουργικότητα και η καινοτομία μπορούν να συμβάλουν θετικά στην σχολική ζωή. Τα βασικά αυτά ερωτήματα διευρύνθηκε με επιμέρους υποερωτήματα ώστε να καταλήξουμε σε ευρύτερα συμπεράσματα.
Το κείμενο  εδώ
_____________________________________________________
Χαρτί και ανακύκλωση 
Παρουσίαση
Η διάθεση και η ανάγκη των μαθητών μας να εκφράσουν με δημιουργικό τρόπο την καθημερινή τους επαφή με τη φύση και η ευκαιρία που τους δίνεται από το μάθημα των εικαστικών είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας σειράς κατασκευών από χαρτί (papier mache).
Χρησιμοποιώντας την ιδέα της ανακύκλωσης πήραν
χρησιμοποιημένα  χαρτά, από το σχολείο μας και τα μετασχημάτισαν σε γλυπτά, ζώα της σικινιώτικης φύσης, παρουσιάζοντας μια εναλλακτική δράση για ένα καθαρότερο και ομορφότερο περιβάλλον.
_____________________________________________________

Ο χώρος στην εικαστική δημιουργία των μαθητών

(art project)
http://www.theartproject3diastaseis.blogspot.gr/2013/04/1o_19.html 
__________________________________